Skip to content

Oferta

  • Naprawa uszkodzeń (mikropęknięć – tzw. oczek, odprysków) szyb czołowych i laminowanych dachów panoramicznych.
  • Naprawa krótkich pęknięć szyb czołowych
  • Polerowanie „rys po wycieraczkach „ oraz innych płytkich rys na szybach przednich, bocznych i tylnych, szybach okiennych.
  • Szlifowanie i polerowanie rys na szybach bocznych i tylnych, szybach okiennych.
  • Sprzedaż, montaż szyb samochodowych.
  • Wykrywanie nieszczelności szyb czołowych.
  • Wykonywanie przeszkleń busów i aut dostawczych.
  • Naprawa włókien grzewczych szyb tylnych.
  • Montaż przyłączy elektrycznych (konektorów) szyb tylnych z jakością montażu fabrycznego.
  • Naprawa uszkodzeń warstwowych szyb wystawowych.
  • Nanoszenie na szyby hydrofobowej powłoki odprowadzającej wodę, ułatwiającej czyszczenie szyby i usuwanie szronu.
  • Sprzedaż, montaż wycieraczek samochodowych.
  • Montaż dachów uchylnych (szyberdachów).
  • Polerowanie reflektorów z poliwęglanu.
  • Montaż czujników cofania , kamer cofania i rejestratorów jazdy.
Usuwanie rys i polerowanie szyby na wybiegu dla tygrysów w ZOO w Gdańsku Oliwie.
Usuwanie rys i polerowanie szyby na wybiegu dla tygrysów w ZOO w Gdańsku Oliwie.
Usuwanie rys
Usuwanie rys

Publikacja w Magazynie Zmotoryzowanych „MOTO” nr 10 (25) z października 1997:

„Z pierwszej ręki:

NAPRAWA USZKODZONYCH SZYB

Szacuje się, że raz w roku co dziesiąta szyba czołowa w pojazdach ulega uszkodzeniu. Do niedawna uszkodzone szyby podlegały wyłącznie wymianie. Obecnie istnieją metody ich naprawy. Uszkodzenia występują z czterech głównych powodów:

  1. Uderzenie w szybę ostrym, twardym przedmiotem, np. kamieniem.
  2. Skręcenie szyby w ramie samochodu, np. na skutek niewłaściwego montażu, wjechania z dużą prędkością w dziurę w jezdni lub na wysoki krawężnik.
  3. Wskutek dużych kontrastów temperatur, np. nagłe schłodzenie zimną wodą nagrzanej szyby bądź odwrotnie.
  4. Wskutek rozciągania pojazdu w czasie prac remontowo-blacharskich (z reguły po wypadku).

W każdej uszkodzonej szybie zachwiane zostają naprężenia, co powoduje jej znaczną podatność na dalsze pęknięcia. Niegroźne, z pozoru drobne uszkodzenia w postaci tzw. oczek lub gwiazdek po pewnym czasie z reguły powiększają się i doprowadzają do rozległych pęknięć. W takich wypadkach wymiana szyby jest konieczna.

Drobne uszkodzenia można jednak naprawiać. Skuteczność naprawy zależy od rodzaju uszkodzenia, jego rozległości i czystości. Jest ona największa jeśli naprawa wykonana jest w krótkim czasie od momentu powstania uszkodzenia.

Firma Glas Weld Systems (USA) przodująca w świecie w zakresie zaawansowanej technologii reperacji szkła opracowała metodę i dostarcza materiały do naprawy szyb czołowych.

Technologia napraw polega na wprowadzeniu w miejsce powietrza znajdującego się w uszkodzeniu odpowiednich żywic i utwardzaniu ich bez dostępu powietrza promieniami ultrafioletowymi. Stosowane środki posiadają właściwości bardzo dobrego łączenia się ze szkłem oraz współczynnik odbicia światła zbliżony do współczynnika odbicia światła dla szkła.

Dzięki tym właściwościom następuje, po pierwsze – połączenie rozdzielonych warstw szkła, po drugie – wyeliminowanie oślepiającego efektu optycznego wynikającego z odbicia światła na granicy dwóch ośrodków o różnych współczynnikach odbicia. Naprawa przywraca zatem szybie czołowej trwałość i zdolność przenoszenia naprężeń eksploatacyjnych oraz przejrzystość nieodzowne dla bezpiecznego prowadzenia pojazdów samochodowych.

Technologia Glas Weld Systems daje również możliwość naprawy drobnych uszkodzeń szkieł reflektorowych, tzw. odprysków i krótkich pęknięć. Stosuje się do tego celu zarówno żywice światłoutwardzalne jak i chemoutwardzalne. Warto również nadmienić, że ww. żywice można z powodzeniem użyć do naprawy drobnych uszkodzeń szyb wystawowych, zarówno pojedynczych jak i zespolonych.

Glas Weld Systems to również technologia polerowania rys na szybach. Niejednokrotnie w trakcie eksploatacji pojazdu gumy piór wycieraczek ulegają zużyciu, zsuwają się z przytrzymujących je zaczepów i podczas pracy wycieraczek szyba ulega zarysowaniu. Jeśli takie „rysowanie” nie trwa długo i rysy nie są zbyt głębokie istnieje możliwość ich wypolerowania. Polerować można również płytkie rysy innego pochodzenia.

Koszty naprawy z reguły nie przekraczają jednej czwatej ceny nowego elementu (nawet w przypadku tańszych szkieł) i dają możliwości zaoszczędzenia sporych kwot, szczególnie w przypadku nietypowych i droższych szyb bądź reflektorów.

Adam Borowski
Właściciel Zakładu Naprawy Szyb Samochodowych ADAN w Sopocie”

Dołącz do licznego grona klientów zadowolonych z naszych usług.